Bokningsregler

Varmt välkommen till Botkyrka Golfklubb. "En av Stockholms bästa och vackraste golfbanor"

18-hålsbanan

Bokningsregler

Varmt välkommen till Botkyrka Golfklubb

För allas trivsel och bästa golfupplevelse så gäller följande bokningsregler:

18-hålsbanan
För 18-hålsbanan gäller att man kan ha två tider bokade i systemet samtidigt. Hcp-kravet är högst 54 i handicap samt att bollen har en högsta gemensam handicap på 144.

• Bokning via internet, MinGolf eller via receptionen på telefonnummer 08-530 296 50 är tillgänglig både för medlemmar och gäster.
  • Anmäl dig i receptionen eller via On tag-appen senast 15 minuter innan din starttid.
  • Avbokning av starttid skall ske senast 6 timmar innan starttid.
  • Greenfeegäst som inte infinner sig på inbokad starttid eller inte har bokat av senast 2 timmar innan starttiden debiteras gällande greenfee.
  • Medlemmar som inte infinner sig på bokad starttid s.k. "no show" får först en tillsägelse och nästa gång debiteras 200 kr.
  • Bollränna gäller till 15 minuter före första bokningsbara tid och direkt efter dagens sista bokningsbara tid. Startförbud finns inlagt i tidsbokningen som du finner på vår hemsida eller i MinGolf.
  • Vid frost på våra greener tillåts inget spel och bokad tid utgår om starttiden passerat.

9-hålsbanan

9-hålsbanan är en Pay & Play-bana där alla är välkomna att spela helt utan förkunskaper.

Du behöver inte boka någon tid innan du kommer utan bollränna gäller alltid som kösystem.

Vett & Etikett – läs vad som gäller kring vett och etikett för allas trivsel och säkerhet.

Varmt välkomna!

9-hålsbanan

Du behöver inte heller boka någon tid innan du kommer utan bollränna gäller alltid som kösystem.

Varmt välkomna!