Upplev en av Stockholms vackraste golfbanor - Välkommen till Botkyrka GK!

Med en naturnära upplevelse med skog, vattendrag, öppna fairways och fina utsikter på höjden erbjuds du en härlig golfupplevelse.

Vår 18-hålsbana är naturskön och vacker. Den erbjuder ett omväxlande spel för golfare på alla nivåer. Botkyrka GK är en familjär, öppen och välkomnande klubb såväl för dig som medlem som för dig som gästar oss. Vi sätter stort värde på trivsel och social samvaro där medlemmarnas engagemang har stor betydelse för klubbens utveckling. Värderingar som genom åren har uppskattats av dem som söker golfmedlemskap i Stockholm. På 18-hålsbanan gäller högst hcp 54/Grönt kort på vardagar och på helgdagar krävs officiellt hcp 36. Vår 9 håls Pay & Play-korthålsbana är öppen året runt och där krävs inget Grönt Kort.

Träna på vår stora driving range och på våra välskötta träningsområden. Behöver du hjälp med din sving så finns vår Pro-verksamhet som hjälper dig. Besök vår golfshop där du hittar det du behöver för din runda. Vår trivsamma och nyrenoverad restaurang med familjekrögare hälsar dig hjärtlig välkommen att njuta en bid god mat på vår fina uteservering på sommaren.

Boka

Du kan enkelt boka via MinGolf. Välkommen även att ringa oss på 08-530 296 50 om du vill boka en tid eller reservera en golfbil.

Vi har bokningsbara tider från 06:00-19:50, före och efter är det bollränna. OBS: vissa morgnar har vi startförbud även före 06:00. Bollränna gäller till 15 minuter före första bokningsbara tid och direkt efter dagens sista bokningsbara tid.

Vid bokad tid anmäler man sig i receptionen senast 15 minuter före sin starttid annars riskerar man att förlora den.

Som gäst till seniormedlem med fritt spel erhåller du 100 kr rabatt på gällande pris vid den dag och tid du tänker spela. Priset gäller seniorgäster och max tre gäster per medlem som spelar i samma boll.

Under tidig vår och sen höst när våra greener har frost gäller att banpersonal eller receptionen måste ge klartecken före start på 18-hålsbanan. När puttinggreenen är frostfri är riktmärke för klartecken till start. Starttid som passerats utgår men receptionen hjälper till i möjligaste mån att boka om er.

Vi önskar dig en fantastisk dag här på Botkyrka GK!