Klubbens Dag

Välkommen att vara med på Klubbens Dag sista lördagen i juni

Klubbens Dag genomförs med kanonstart i form av en Scramble-tävling i 2-mannalag. Anmälan kan göras lagvis eller singel. Singelanmälda lottas ihop till 2-mannalag. 6+6+6 = 6 utslag /spelare + 6 valfria utslag.

Efter Scramble-tävlingen serveras en gemensam middag/buffé som ingår i startavgiften. Icke golfande vänner är välkomna att delta mot samma avgift för middag/buffén.

Betalningssätt framgår vid anmälan. Vid betalning med greenfee-kuponger skall anmälan göras i klubbens reception. Vid avanmälan före anmälningstidens utgång återbetalas tävlingsavgift och ev. green-fee. Icke golfande vänner betalar på plats vid middagen.

Regler
I denna Scramble-tävling slår bägge spelarna i laget ut från tee och därefter väljs den bäst placerade bollen. Från detta läge, inom 1 scorekort, slår bägge spelarna igen och så väljs den bäst placerade bollen återigen och så vidare. Samma princip gäller givetvis också på greenen. Detta gör att det varje gång räcker att en av lagmedlemmarna slår ett bra slag och spelformen ger alla spelare, oavsett spelstandard, möjlighet att vara med och bidra till ett lågt resultat.

Scramble-tävlingen föregås av finalen i Puttnings-KM. Scramble-tävlingen innehåller även moment som "Linus på linjen" och "Närmast hål" och några extra tävlingsmoment.

Vid middagen utdelas pris till vinnare i såväl Puttnings-KM som Scramble-tävlingen och dessutom ges chans till utlottningspriser. Dessutom ges chanser till vinster i ett enastående vin-lotteri med massor av kvalitetsviner i potten.
Sponsor : ICA MAXI - Botkyrka

Kval till puttnings-KM
Kvaltävlingen sker 1 vecka före finalspelet, med valfritt antal rundor, 2 x 9 = 18 hål. på Övningsgreen. Speltalonger hämtas/betalas med 20 kr i receptionen. Valfritt antal!

Finalspel sker på ”Klubbens Dag”, sista lördagen i juni, med pris från vår sponsor ICA Maxi Botkyrka. Varje inlämnad speltalong ger chans till finalspel oavsett resultat via en ”Wild Card’s”-lottning inom de icke direktkvalificerade resultaten. Därför bör varje score-kort inlämnas till receptionen efter rundan, oavsett resultat.

Kvaltävlingen ger chans till vinst för alla oavsett hcp till en kostnad av 20 kr/spel. Självklart går allt överskott till utveckling av vår mini-/junior-verksamhet.

De 8 bästa och 4 WildCards (=Lottningsuttagna) går till finalspel på ”Klubbens dag” sista lördagen i juni.
Finalisterna i Puttnings-KM meddelas via receptionen och/eller e-post.

Välkommen!