Botkyrka Golfklubb, en av Stockholms bästa och vackraste golfbanor!

Eldsjälen Gösta Bergsten konstaterade 1979 att det fanns ett behov av tränings- och spelmöjligheter för golfintresserade i Tumbas närhet. Ett allmänt upprop i kommunen gjordes och cirka 200 personer samlades för att diskutera möjligheterna att bilda en golfklubb. året därpå 1980 bildades Botkyrka GK.

År 1985 fick klubben alla tillstånd klara och kunde sätta spaden i jorden och börja byggandet av banan. 18-hålsbanan invigdes 1988. Botkyrka GK blev 2002 vald till årets golfklubb i Stockholm.

Botkyrka GK strävar efter att vara en familjär och nybörjarvänlig klubb. Vi sätter stort värde på trivsel och social samvaro där medlemmarnas engagemang har stor betydelse för klubbens utveckling. Värderingar som genom åren har uppskattats av dem som söker golfmedlemskap i Stockholm.

Vi har en stark kommittéverksamhet med många ideella krafter som bär upp klubben. Vi har också ett uppskattat tävlings- och medlemsaktivitetsprogram där många av våra medlemmar deltar och njuter av trivsel och samvaro.

Mer om vår historia och hur klubben och banorna blev till hittar ni i Dennis Nyströms sammanställning i länken nedan.

Varmt välkomna till Botkyrka Golfklubb!